aangekomen/naar school - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Linda Corte - WaarBenJij.nu aangekomen/naar school - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Linda Corte - WaarBenJij.nu

aangekomen/naar school

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 September 2008 | Verenigde Staten, Eau Claire

Heey allemaal,
bedankt voor al jullie berichten.
De laatste dagen new york waren leuk geweest, we hadden ook lekkerder eten gehad ;)
We zijn op donderdag naar het strant geweest, waar ik enorm ben verbrand,
mijn hele rug was knal rood en inmiddels is mijn rug enorm aan het vervellen.
's avonds zijn we gaan bbq-en. Dat was wel lekker.

Op vrijdag vloog ik dan eindelijk naar mijn gastgezin, ik moest om 5 uur al op staan omdat er heel veel moesten vliegen en allemaal op verschillende terminals en ze allemaal afgezet moesten worden.
Het vliegen ging goed, eerst naar minesota en daarna naar eau claire, de vlucht naar eau claire was in een klein vliegtuig, en ik zat samen met een duits meisje ook van into.
Helaas kwam ik op het vliegveld(je) in eau claire er achter dat ik mijn rode koffer kwijt was. En deze daar dus niet was.
Het gezin stond al te wachten. En Thom (de vader) is gaan regelen dat ze zouden bellen als de koffer er was.
we zijn daarna ergens gaan eten in een winkel centrum. Was wel lekker.

zaterdag hebben we niet veel gedaan, mijn koffer werd afgeleverd, en ik was daar heel blij mee.
ze hadden me mee genomen naar Walmarkt, ENORME supermarkt waar ze echt alles hebben. (kleding, makeup, alle elektrische apparaten etc)
ook hebben ze de buurt een beetje laten zien. 's avonds gingen Mary en thom eten voor hun verjaardag en hebben de andere mij rockband/(guitar hero) leren spelen en hebben we film gekeken.
Op zondag zijn we naar de minesota state fair geweest,
Dat is een kermis alleen dan minstens 10 keer zo groot (zo groot als de efteling denk ik) Ze vertelde me dat dat een van de grootste van amerika is, en dat die maar 2 weken per jaar is, en dat ze er bijna iederjaar naar toe gaan.
ze hebben daar ook heel veel dieren (paarden, koeien, kippen, varkens, schapen geiten etc.)
En echt heeel veel eten. En dan ook de meest vreemde dingen bacon in chocolade saus, krokodil, struisvogel op een stokje, deepfreed candy, deep freed green tomato en zo gaat het nog wel ff door.
De atracties waren erg wild, maar ook wel leuk. (als je echt misselijk wil worden moet je daar heen gaan)
we zijn daar ook nog naar een paarden show geweest, want de twee kleintjes zijn helemaal paardengek.
we kwamen 's avonds erg laat terug.

Maandag konden we gelukkig uitslapen,
Ik ben 's middags met Lindsey en Mary (de moeder) naar walmarkt gegaan om school spullen te gaan kopen.

Dinsdag gingen we mij inschrijven op de school, de school laten zien en een rooster laten maken.
Het is echt een enorme school, volgens mij wel drie keer het strabrecht, en zo veel meer leerlingen hebben ze niet.
Ik mocht zelf kiezen wat voor klassen ik wou.

Alleen het kon niet allemaal want sommige zaten vol (creatief schrijven, koken, webdesign)
Maar ik heb nu het volgende rooster.

English 12
yearbook I
US History
Study Hall
Lunch
Cartoon Animation
Psych
Ocean/meterol

En dat dan iedere dag voor het eerste half jaar
tweede half jaar heb ik:

English 12
Yearbook I
US history
sociol/soc issu
Studyhall
AP Psych
Drawing I

ik weet nog niet wanneer ik dan lunch heb, omdat ze 3 verschillende lunch tijden hebben Lunch A (voor 5de uur) Lunch B (5de uur halve les lunch halve les) Lunch C (na het 5de uur)

Daarna zijn we terug naar huis gegaan, en hebben we nog wat gerelaxt.
Savonds aten we biefstuk.
Na het eten zijn we een rondje gaan fietsen en hebben ze de school van de twee kleintjes laten zien.

Woensdag was dan mijn eerste les dag. Ik was heel zenuwachtig,
We zijn met de schoolbus heen gegaan (ja zo'n gele)

Ik heb 3 lessen Samen met Lindsey, de eerste dag was dat niet zo, en zou ik geen lunch met haar hebben, maar zij had rooster wijziging aan gevraagt omdat ze een bepaald vak had dat ze niet wou. En dus hebben ze haar rooster veranderd.

De school is leuk, alleen heel groot. Ik heb leuke leraren en de klassen zijn ook wel leuk. je hebt bij ieder vak een andere klas, met totaal andere mensen uit allemaal verschillende leerjaren.

De lunch op school is trouwens best wel goed, je moest verplicht wat fruit en groente er bij pakken.

Gisteren avond heeft Thom pizza gemaakt, ja ook hier maken ze hun pizza (afentoe) zelf.

Groetjes van linda

ps: foto's kun je vinden op:

http://profile.imageshack.us/user/lindadecorte










  • 05 September 2008 - 05:02

    Peter De Corte:

    We dachten al dat je van de aardbodem verdwenen was, toen we niets van je hoorden. Maar leuk dat je een fijne tijd hebt gehad, en nu veel plezier op school, en laat ze maar eens een poepie ruiken. Renata en Peter

  • 05 September 2008 - 08:29

    Loes:

    Jammer dat je geen lessen creatief schrijven niet meer kon nemen. Dat klinkt eigenlijk best intressant :)
    Maar Cartoon Animation klinkt ook leuk. Ga je dan echt animeren? Getekende filmpjes maken? Als dat zo is heb je de juiste vak genomen, want volgens mij is dat heel leuk om te doen :)
    En het tweede jaar ga je tekenen :D Kon je het toch niet laten om tekenlessen te nemen :)
    Nou nog veel plezier en heb je al een club gekozen wat je na school gaat doen?

    Gr. van mij (^o^)/~

  • 05 September 2008 - 10:48

    Maike:

    Heeey!!

    Leuk om je berichten even te kunnen lezen!! :D
    Ik heb nu niet veel tijd om te reageren, zit op dit moment in Den Bosch achter de computer...
    Maar je houd nog een langere reactie tegoed van mij!! Heb HEEL VEEL te vertellen, maar dat komt dan nog wel!
    Veel plezier!

    Groetjes Maike

  • 05 September 2008 - 21:36

    Anja:

    Wat fijn weer van je te horen. Het gaat lekker zo te lezen. Keigaaf
    xx Anja en ook van Jack

  • 08 September 2008 - 09:11

    Will Speek:

    hoi linda, wat spannend zo allemaal, ik hoorde van je verdwenen koffer, goed dat hij weer terecht is, ook een hele opluchting voor je papa en mama om te horen dat alles o.k. is. zo'n nieuwe school lijkt me toch een hele uitdaging, en vakken die je hier niet hebt, das weer eens wat anders, ook met het eten kom je dus rare dingen tegen zoals die krokodil, ik vraag me af of je ervan geproefd hebt. in elk geval veel nieuws om te beleven, geniet ervan, warme groetjes cor en will

  • 08 September 2008 - 18:51

    Floor En Hanneke:

    hej linda
    hartstikke leuk om te lezen wat je allemaal meegemaakt hebt en hebt gezien.fijn dat je in een leuk gezin bent terecht gekomen !gelukkig maken ze daar ook pizza's .gaaf dat je het vrijheidsbeeld gezien hebt.wij hopen dat het goed gaat daar op je school.

    lieve groeten hanneke en floor

  • 09 September 2008 - 10:47

    Sarah:

    Heej linda

    Goed bezig, veel succes he op je school en met alle dingen die je daar doet. Leuk om te horen hoe je het allemaal vindt. x Sarah

  • 12 September 2008 - 15:16

    Ans Stoffelen:

    Hoi Linde
    Je Website bekeken
    Wat goed van jou zeg
    Je hebt al veel gezien en gedaan
    Je bent zeker op dit moment aan het studeren
    Kun je allles goed volgen, want Amerika heeft erg veel historie
    Hoe gaat het in 't gezin
    Zijn de kideren zelfstandig
    Werkt de moeder ook
    Ik wens je nog een fijne tijd toe
    veel groetjes uit Geldrop

  • 14 September 2008 - 13:28

    Jan Swinkels:

    Hé LInda. Leuk om te lezen dat alles goed gaat daar.:) Wens je ontzettend veel plezier aan de USA kant daar.:)

  • 04 Oktober 2008 - 10:10

    Merel:

    haha, cool dat je animatie gaat volgen :D

    maar wat moet ik me nou voorstellen bij Yearbook?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Ik studeer op dit moment in Brussel.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17225

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage in Xiamen, China

25 Augustus 2008 - 19 Juni 2009

Een jaar high school in Wisconsin (USA)

Landen bezocht: