Druk druk druk.... - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Linda Corte - WaarBenJij.nu Druk druk druk.... - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Linda Corte - WaarBenJij.nu

Druk druk druk....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 September 2008 | Verenigde Staten, Eau Claire

Heey Allemaal,
Hoe is het daar?
Bedankt voor al jullie berichten.
Ik heb al een tijdje niet meer geschreven dus ik heb een hoop te vertellen,
Zal maar beginnen met twee weken geleden :P

ik ben in dat weekend wezen kamperen.
Was wel gezellig. Er waren mee gezinnen met exchange students.
En ik heb mijn mentor ontmoet, zij en een andere hadden dit ook samen georganiseerd,
en ze gaan meer dingen organiseren. (zoals ski trip)
we hebben niet heel veel gedaan, behalve dan marsmello's geroosterd en de regels gehoord.

Op zondag zijn we eerst terug naar huis gegaan en zijn daarna naar de ouders van Thom gegaan, want die gaven een feest.
Was ook wel leuk.

Maandag moest ik weer naar school. Net zo als de rest van de week
ik zal een schooldag beschrijven.

Om half 7, 10 voor half zeven sta ik op, dan om 10 voor zeven lopen Lindsey en ik naar de bushalte,
de schoolbus is daar rond 5 over 7. die brengt ons naar school. De schoolbus is daar overigens gratis.
dan om tien voor half 8 half 8 komen we op school aan, daar kun je dan eventueel ontbijten als je dat nog niet hebt gedaan.
om tien over half 8 beginnen dan de lessen.
(behalve op maandag dan beginnen ze om 10 voor half 9 en dan worden we gebracht naar school zodat we langer kunnen slapen)

Nou dan begind mijn eerste les
Engels, dat is gewoon engels, we bezig bezig over identitijd, en moeten gedichten lezen enzo. Nu zijn we de film death pouth society aan het kijken.
De leraar is heel vriendelijk, leuke leraar. toen we op de tweede dag op de computer moesten en ik nog geen pasword en inlognaam had heeft hij mij helemaal meegenomen om het in orde te maken.

Tweede uur heb ik yearbook, dat is een klas waarin je aan de yearbook werkt, het hele jaar lang. We zijn nu bezig met leren hoe je een goed artikel schrijft en hoe je de software gebruikt enzo.


derde uur heb ik us history. Dat is geschiedenis van amerika (en dan vooral de verenigde staten) de leraar die ik heb is helemaal gek, en begind zomaar te zingen in de klas enzo. En het boek dat we er voor hebben telt meer dan 600 pagina's -_-' gelukkig hoeven we die nooit mee naar school te nemen. De leraar legt wel alles gelukkig helemaal uit. Ik heb gezien op de lijst dat ik daar voor nu een C gemiddeld sta (dat is dat ik 75% van de punten heb gehaald)


vierde uur heb ik studie hal, daar moet je gewoon aan je huiswerk werken en stil zijn.

dan heb ik lunch. Normaal ga ik altijd eerst eten halen, en ga dan naar de tafel waar we normaal zitten. Ik zit daar meestal met Lindsey, Kiersten, Angelica en nog een meisje waarvan ik de naam kwijt ben.

Na Lunch heb ik cartoon animation, daarin leer je hoe je bewegende cartoons moet maken (tekenfilmpjes) Het is nu nog erg simpel, vooral omdat hij ons te veel tijd geeft voor makkelijke dingen. :P

dan in het zesde uur heb ik psychology, gaat over waarom mensen dingen doen. Morgen heb ik daarvoor mijn eerste test.

En als laatste Ocianogrofy en metrology (of zo iets) gaat over de zee en het weer. die klas heb ik alleen maar gekozen omdat dat de meest interesante beschikbaare klas voor dat uur was. (het zou niet slim zijn om wiskunde te kiezen voor mij omdat die anders werken, met andere maten enzo)
de leraar is heel vriendelijk, en helpt goed (ik moet hem de heletijd vannalles vragen omdat ik het niet snap of omdat ik een staad niet weet te liggen :P)
we kregen vandaag te zien bij dat vak wat je gemiddelde nu was, nou ik sta een A- (ik heb 92% van de punten gehaald tot nu toe)

Je huiswerk moet je bij iedervak meestal inleveren, en daar krijg je dan ook punten voor, dat is denk ik om te zorgen dat iedereen het ook echt doet.


Het eten is in redelijke proporties hier, vooral omdat ze zelf het ook nogal snel genoeg genoeg vinden. Ik ga binnenkort een keer andijviestampot maken (MET ROOKWORST!) en ze zijn ook wel benieuwd naar de pannenkoeken (dutch pancakes) en de pizza's.

Lindsey en ik gaan op halloween een feest geven. :P (o.a. horror films kijken) en eerder die maand komen twee andere meiden, logeren en gaan we films kijken.

Alles ligt hier vrij ver uit elkaar, dus zelf dingen halen gaat niet zo snel. Bijna alles gaat met de Auto. verder is het heel ruim allemaal, veel natuur overal, en ze vertelde me dat ze ook herten hebben.

Van het weekend zijn we naar de Air show geweest, omdat Thom dat heel graag wou. We hadden kaartjes voor zaterdag gekocht, maar toen we er waren regende het de heletijd en werd het gecanceld, maar ze zeiden dat je met je kaartje ook zondag naar binnen kon. Dus zijn we toen weer gegaan, Nou ja toen ginngen Mary en Lindsey niet meer mee, want Mary voelde zich niet lekker en Lindsey moest werken. Toen ging het wel door. Was echt heel mooi. Allemaal vliegtuigen die kunsten deden enzo. heel leuk om te zien.

Zondag avond ben ik met Lindsey en Josh (haar vriendje) naar de film geweest,
Naar House bunny, erg grappige film, over een vrouw van 26 dat de bunny socaietie wordt uitgezet, omdat ze te oud is, ze is echt een typisch blondje en weet niet echt veel, ze komt dan ergens in een studenten wijk achtig iets terecht en besluit dan dat ze huismoeder van een studentenhuis/vereniging gaat worden. Erg grappig.

Verder zijn deze week Mary en Thom jarig geweest, Mary op maandag en thom op woensdag. Ik had voor allebei een cadeautje uit nederland mee genomen, en ze vonden het heel leuk.
We zijn op allebij de verjaardagen wezen uiteten, want dat doen ze hier altijd bij verjaardagen.

Nou ja dat was het denk ik wel
Doeidoei

Linda


  • 19 September 2008 - 10:25

    Loes:

    Zozo, ziet er uit dat je drukke weken achter de rug heb. Veel succes met je proefwerken die je gaat krijgen!

    Je moet maar kijken of je "Het wapen van Geldrop" daar in de bioscoop kan zien :)

  • 19 September 2008 - 15:57

    Kylie:

    Hey Linda!

    Dat klinkt echt gaaf allemaal. Lijkt me echt super om dat mee te maken en ook erg leerzaam! Beter dan die saaie lessen op het Strabrecht denk ik ;-) Veel plezier daar en heel veel succes! Ik hou je blogs in de gaten ;-)

    Groetjes Kylie.

  • 20 September 2008 - 12:59

    Sarah Speek:

    Heej linda

    Zo wat een avonturen weer. Met al die vakken en (gekke) leraren goed dat je goed vraagt wat ze bedoelen. Leuk al die dingen die je met lindsey hebt gedaan en gaat doen. En het klinkt alsof je in een gezellig gezin zit? Nog leuke mensen ontmoet daar? En heb je ook sport die je gaat doen. Veel succes en plezier met alles x sarah

  • 20 September 2008 - 19:31

    Peter De Corte:

    Leuk daar Linda
    Gewoon zo door gaan met genieten!!!!
    Gr. Renata en Peter

  • 22 September 2008 - 09:05

    Marjolein Slaats:

    Heey Linda,

    Ik denk zal ook eens kijken hoe het met je gaat daar in Amerika. Dus aan Maike gevraagt of jij iets bij hield en ja. Dus zo dit berichtje. Maar het klink allemaal wel heel leuk daar. Je heb veel te doen zeg ;). Nog veel succes allemaal en stuur je nog wel een berichtje ;).

    Groetjes Marjolein

  • 24 September 2008 - 17:50

    Floor:

    hej linda
    leuke verhalen allemaal je maakt wel wat mee.maar je mist ook wat hier in nederland want het 11de deel van de hoe overleef ik .... sreie is uit hij heet hoe overleef ik mijn vriendje (en hij mij)

    xxx floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Ik studeer op dit moment in Brussel.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 17232

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage in Xiamen, China

25 Augustus 2008 - 19 Juni 2009

Een jaar high school in Wisconsin (USA)

Landen bezocht: