en het blijft druk - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Linda Corte - WaarBenJij.nu en het blijft druk - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Linda Corte - WaarBenJij.nu

en het blijft druk

Door: Linda de Corte

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 December 2008 | Verenigde Staten, Eau Claire

Heey allemaal,

Pff het is een hele tijd geleden dat ik hier wat heb geplaatst, dus ik dacht laat ik maar weer eens gaan updaten. Ik was eigenlijk vanplan om dat afgelopen weekend te doen maar toen ik zag dat de laatste keer nog van voor Halloween was gaf ik op.
Maar ik ga het nu toch echt proberen.

Oke laat ik maar eens beginnen bij Halloween,

Halloween was heel gezellig geweest, op school liepen er allemaal verkleede mensen rond, was heel leuk om te zien. En na school hebben we vannalles gebakken, punch gemaakt en het huis versiert. En toen kon het feest beginnen. We hebben tijdens het feest film gekeken en gekletst. Ik was vertleed in het kostuum dat ik ook aan heb gehad tijdens homecoming dance. ;)

Dat weekend was ere en sport meeting, eerst een meeting om de regels te horen en dan om je in te schrijven op basketball en het eenenander daar over te horen. Het was er heel druk.

De week erna waren de tryouts. 3 dagen lang, na school van kwart over drie tot zeven.

Met meer dan 50 andere meiden. Het was heel zwaar en zoals je waarschijnlijk al ziet ook heel lang. En ik dacht dat ik het team niet zou maken.

Er is niet een team maar er zijn 4 teams

Varsety. Wat is het hoogste,

Junior varsety. Ook vrij hoog.

En dan JV2 Dat is het laagste en die hebben twee teams: blauw en wit.

Op de derde dag kregen we dan te horen of je in het team kwam of niet. Maar dat deden ze aan het einde van de tryouts om half 6 starte ze daarmee. Door iedereen een voor een binnen te roepen. En ze starte bij de Freshmen (eerste jars) en sinds ik Senior ben (4de jaar) moest ik bijna tot het einde wachten.

Maar ik zit in het team hoor! JV2 Blauw. In eerste in stantie zeiden ze dat ik maar een paar keer zou mogen mee spelen en dan de rest van de tijd een soort van helper ben. Maar tot nu toe heb ik bij beide wedstrijden mee mogen spelen. :D

We hebben trouwens ook beide wedstrijden gewonnen. (ja het waren er twee) de wedstrijden zijn meestal door de weeks (en soms op zaterdag) een per week. En de rest van de week heb je training (dus meestal 4 keer per week training, want in het weekend hebben we geen training.)

Het weekend voor de tryouts zijn we naar de verjaardag van sidney gegaan (het jongste nichtje) ze had een princessen verjaardag. We bleven in een hotel slapen. In dat hotel was ook een waterpark (zwembad) met 3 glijbanen en een enorme stroomversnelling (lazy river genoemd) We zijn daar zaterdag avond en zondag ochtend wezen zwemmen. Was heel leuk.

Zondag midag/avond gingen Lindsey en ik vrijwilligers werk doen. We moisten melk uitdelen. Het was een loterij en eten om geld op te halen voor het football team. Twee weken geleden zouden we (mary, Lindsey en ik) eigenlijk naar de mall of America gaan (de grootste mall van de wereld) maar omdat Lindsey moest werken ging dat dus niet door. Maar toen kwam ze eerder thuis van haar werk en toen zijn Lindsey en ik dus maar naar het winkelcentrum in Eau Claire gegaan. Want ik moest nieuwe kleren hebben.

Zondag zijn Mary, Bethany, Abigail en ik samen met de oma en tante gaan winkelen in een winkelcentrum 2 uur hier vandaan.

En dinsdags zijn Mary, ik en Lindsey dan eindelijk naar de mall of America geweest.

Nou ze hadden niets te veel gezegt over dat het groot was. Want het was enorm! Ze hadden er een thema park in zitten van Nickelodeon. Een enorm aquarium waar je onderdoor kunt lopen met haaien en allemaal andere vissen. Waar we toen natuurlijk ook in zijn gegaan. En we hebben de backstage tour gedaan waardoor je achter de schermen kon kijken. Natuurlijk hebben we daar ook geshopt. En we zijn meer dan een uur in de scrapbook winkel geweest. Want Lindsey en Mary waren allebij bezig met een scrapbook (=fotoplakboek) en ik was net gestart met een fotoplakboek.

Nou nadat we een hele dag (van 10 tot half 7) daar hebben rond gelopen zei Mary dat we nog maar een klein stukje van de Mall hadden gezien.

Het is een uur en driekwartier rijden terug naar Eau Claire. Dus waren we om half 9 ongeveer terug. Waarna we om kwart voor 10 naar Twilight zijn gegaan. De nieuwe film, die hier erg populair is. Ik was samen met Bethany en Lindsey gegaan, omdat Abigail bij een vriendinnetje was logeren en Mary en Tom geen zin hadden. De film was erg goed, Natuurlijk was het boek beter. Maar ja dat is altijd.

De film is gebaseerd op het boek Twilight. Van de twilight serie (ik ben inmiddels in het vierde boek bezig, (het eerste boek had ik van Viyan gekregen voor ik weg ging) erg goede serie, erg aan te raden) En ik was de enige die het eerste boek al had gelezen. Nou ja op woensdag (die dag erna) waren we vrij. En heeft Lindsey dus maar de hele serie besteld omdat ze het boek (de serie) ook heel graag wou lezen.

Donderdag was het tanksgiving en kwam het vriendje van Lindsey, Josh en die ouders eten. Op thanksgiving hebben ze altijd een heel groot dinee (net zou als de rest van America) met natuurlijk kalkoen. Het was heel lekker en erg gezellig. Vrijdag waren we weer vrij, maar moest ik savonds wel trainen. Omdat we woensdag en donderdag geen training hadden gehad.

Zaterdag had ik mijn tweede wedstrijd en we hadden weer gewonnen.
Nou maandag en dinsdag gewoon school. En woensdag waren we weer vrij. Toen had het ook flink gesneeuwd snachts want er lag een hele laag sneeuw.

Abigail was weer bij een vriedinnetje en Betany en ik hebben even buiten met de hond gespeelt, de hond houdt heel erg van sneeuw (vooral als je het naar hem gooit).

Gisteren heb ik mijn derde wedstrijd gehad, en weer gewonnen. :D ik heb weer mogen spelen. en het gaat steeds beter.

We hadden ook nog van uit nederland een grote doos ontvangen, die we pas op 5 december mochten openen.
Dat hebben we gisteren dan ook gedaan.
En we vonden het allemaal heel leuk :D We hebben de paprika chips meteen geopend tijdens de film die we gingen kijken. en iedereen had een chocolade letter gekregen. We hadden ook nog pepernoten en een banketstaaf gekregen.
Ik zelf had ook nog een boek, een tijdschrift, een riem en de mamma mia dvd gekregen :D heel leuk!

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke sinterklaas hebben gehad!

groetjes van Linda

  • 08 December 2008 - 14:13

    Willspeek:

    hoi linda, sporten, film en winkelen en dolle pret in de sneeuw, volgens mij heb jij het reuze naar je zin. blijf winnen he en geniet zonder mate.
    warme groeten, cor en will

  • 09 December 2008 - 06:37

    Peter De Corte:

    Dag Linda
    Toch mooi allemaal leuke dingen die je meemaakt.
    Hier in Polen hebben wij binnen onze familie ook een beetje Sinterklaas gevierd, want dat kennen ze hier ook niet. Maar je weet natuurlijk wel, dat de kerstman vanuit Nederland overgekomen is naar Amerika. Omdat de eerste kinderen wisten, dat de Sint op 5 dec. in Nederland was, konden ze in Amerika natuurlijk niet de Sint op 5 dec. ook in Amerika laten zijn. en Daarom komt de Kerstman Santerclaus daar op 25 dec.
    Groetjes vanuit ook een winters Polen

  • 10 December 2008 - 13:56

    Loes:

    Heey Linda,

    Gaaf dat je al mee mag spelen in de basketbal team! Hopelijk ga je nog vele wedstrijden winnen in de toekomst ;)
    En zo te lezen heb je dit jaar sinterklaas niet kunnen overslaan :D

  • 10 December 2008 - 18:35

    Hester Van Zuijlen:

    Ha die Linda,
    wat leuk om je avonturen te lezen. Via Marjo blijf ik wel een beetje op de hoogte. Leuk dat het sinterklaaspakket zo lekker was. Aan de foto's te zien heb je genoeg te doen en te beleven daar. Geniet ervan en veel plezier. Groetjes van Celes en Hester (en de kids maar die kunnen nog niet lezen/schrijven)

  • 18 December 2008 - 12:12

    Sarah:

    Heej lieve linda

    Fijne feestdagen in amerika. Zo te horen maak je veel mee. Succes met alles op je pad he. Liefs Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Ik studeer op dit moment in Brussel.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 17224

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage in Xiamen, China

25 Augustus 2008 - 19 Juni 2009

Een jaar high school in Wisconsin (USA)

Landen bezocht: