Dag 1 en dag 2 - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu Dag 1 en dag 2 - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu

Dag 1 en dag 2

Door: Linda de Corte

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Augustus 2011 | China, Xiamen

Heey allemaal,
Het is vandaag mijn tweede dag in Xiamen. Ik ben gisteren ochtend om kwart over 10 Chineese tijd aangekomen. De vliegreis is heel goed gegaan. Eerst door mijn ouders naar Brussel gebracht, waarna ik naar Amsterdam vloog, hierna ben ik meteen doorgelopen naar de goede gate. Waar ik al meteen door de bagage controle kon en de andere drie studenten tegen kwam.
Met mij mee zouden namelijk nog drie Nederlandse studenten mee reizen, Michieal, Dong jou en Jan. Zij zaten alleen wel helemaal aan de andere kant van het vliegtuig. Maar dat was niet zo erg. Ik zat namelijk vooraan bij het raam. We hadden allemaal een eigen tvtje, dus ik heb wat films gekeken en heb geprobeerd te slapen. Wat wel lastig was af en toe, aangezien er voor mij een aantal baby's zaten te huilen.

Toen we aan het dalen waren kon ik al heel goed over Xiamen heen kijken. Het is een hele grote stad met heel veel hoge gebouwen. heel veel flats. Wel is er zo tussen de gebouwen veel groen en kleine parkjes.

Toen we aankwamen in China moesten we eerst door de paspoortcontrole. Wat best snel ging. En daarna werden we opgewacht door een aantal Chinezen en een Nederlander. Ze hadden een taxi busje geregeld zodat alle spullen mee konden en we zijn vervolgens meteen naar het Appartement gereden.


Daar kregen we allemaal een appartement toe gewezen die we eerst zijn gaan bekijken en controleren. Daarna zijn we al snel met een groepje naar de wallmarkt gegaan, een hele grote supermarkt, bij een winkelcentrumpje.

We zijn eerst toen gaan lunchen, we hadden met de groep samen gewoon wat besteld. Of nou ja de Chinezen hadden wat voor ons allemaal besteld. Was wel lekker. Allemaal verschillende dingetjes. Ik heb toen ook voor het eerst echt met stokjes gegeten. Ze vonden dat ik het erg goed kon. Er zat er ook een bij die het helemaal niet lukte.

Na het eten heb ik een mobieltje gekocht met beltegoed en zijn we naar de wallmarkt gegaan om wat spullen voor het appartement te gaan kopen zoals schoonmaakspullen.

Daarna zijn we weer terug gegaan naar de appartementen. En ben ik begonnen met uitpakken. Daarna kwam een van de meiden naar mijn kamer en hebben we wat zitten kletsen. Uiteindelijk kwamen er meer bij en hadden we besloten dat we ergens gingen eten.

Helaas begon het onderweg zo hard te regenen en kregen we niet zo heel snel een taxi te pakken en nou ja de bussen zaten helemaal vol (rond etenstijd is het dus ook niet heel makkelijk om met het openbaar vervoer te reizen) hadden we toch maar een andere plek gekozen. Een van de meiden was er al ooit geweest. Daar hadden we weer samen een schotel genomen, Het was iets met kip. Was ook wel lekker. Alleen zit daar dan dus de poten en de kop er ook nog gewoon bij. Maar die hebben we ook gewoon laten zitten.

Daarna was het toch wel weer tijd om terug naar de appartementen en om te gaan slapen. Ik was inmiddels wel moe, van het weinige slapen in het vliegtuig en daarna de drukke dag.

vanochtend zijn we naar Check it geweest. heel even kort wat gesproken en toen konden we weer gaan. We moesten nog iets maken en dan vanmiddag om 3 uur weer terug komen.

Ik heb nog geen mogelijkheid om op facebook te komen. Maar dat wordt zo snel mogelijk geregeld en dan kan ik ook de foto's online zetten.


  • 30 Augustus 2011 - 08:10

    Manouk:

    Hee Linda!
    Wat leuk om te horen dat je goed bent aangekomen (had het gister ook al van Jeroen gehoord!) en zo te lezen krijg je de tijd tot nu toe wel om!
    Klinkt allemaal erg gezellig!
    Geniet er maar van en ik wacht gewoon rustig af op je volgende reisverslagen ;-)

    Groetjes vanuit Limburg!x

  • 30 Augustus 2011 - 14:27

    Peter De Corte:

    Fijn dat alles zo goed gaat, veel plezier.

  • 30 Augustus 2011 - 15:57

    Anja:

    Ni haou, fjn dat je een goede start gemaakt hebt. Ga maar lekker wennen. :-) groetjes Anja xx

  • 30 Augustus 2011 - 16:15

    Maike:

    Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan! Hopelijk kun je snel een beetje aan het dagelijkse ritme daar wennen.
    Het blijft leuk om je verhalen hier te lezen, dus kom maar op...! :P

  • 30 Augustus 2011 - 20:42

    Daisy:

    Hey linda,

    Leuk om te horen dat het allemaal zo goed gaat :) en ik zei toch dat eten met stokjes vrij makkelijk is ;p heel veel plezier en succes!

    Groetjes,
    Daisy en Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xiamen

Stage in Xiamen, China

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2012

Het einde nadert

18 December 2011

Vakantie tussendoor

25 November 2011

Toch maar weer een reisverslag

07 Oktober 2011

Vakantie, werken en veel bekijken

23 September 2011

Eindelijk weer een update...
Linda

Ik studeer op dit moment in Brussel.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 17217

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Stage in Xiamen, China

25 Augustus 2008 - 19 Juni 2009

Een jaar high school in Wisconsin (USA)

Landen bezocht: