Chineese dierentuin, mooi park en leuke winkeltjes - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu Chineese dierentuin, mooi park en leuke winkeltjes - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu

Chineese dierentuin, mooi park en leuke winkeltjes

Door: Linda de Corte

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 September 2011 | China, Xiamen

Dinsdag nadat ik het laatste verslag had getypt zijn we nog terug gegaan naar Check it, waar we nog wat uitleg kregen. We zouden de volgende dag individuele gesprekken hebben.
Daarna zijn we met een groepje gaan winkelen en eten.
We zijn in een klein restaurantje in een zijstraatje. Op eerste gezicht leek t een beetje vreemd. Maar het was wel erg lekker. we hadden noodles en dan kon je zelf kiezen wat je er bij wou en dan ging er een soort van pinda saus overheen. Was erg lekker.

Vervolgens zijn we gaan winkelen. Ik heb een boek gekocht die twee talig is. Chinees en Engels. Dan linkse bladzijde iedere keer Engels en de rechtse bladzijde Chinees. Vervolgens zijn we nog in een straat geweest die Womenstreet heette. Nou ja zoals je al kunt raden allemaal kleding en schoenen winkeltjes dus. Jammer dat ik te groot ben voor de kleding en te grootte voeten heb voor de schoenen. Maar toch wel leuk om te kijken.

woensdag hadden we dus s ochtends die individuele gesprekken. Irene, Stephanie, Dongjau en ik hadden geregeld dat we achter elkaar waren zodat we daarna nog iets konden gaan doen.
We zijn toen s middags dus ook weer gaan winkelen. 's avonds zijn we in een restaurantje gaan eten wat best wel bekend schijnt te zijn. daar hebben we weer vannalles besteld. Ik had zelf noodle soep met groente en ei besteld. de andere hadden dumplings verschillende en iets ander met Noodels. Het was in ieder geval allemaal wel lekker. We hadden ook voor samen een groente schotel besteld. Ook dat was erg lekker.

Daarna zijn we weer met de bus terug gegaan. Wat trouwens wel leuk is om te weten is dat de bus hier ook niet zo duur is is 1 yuan. (dat is zo'n 10 euro cent dus) dat doe je dan als je binnenkomt in de bus in een soort van gleufje. En nou ja we hebben al best veel met de bus gereisd dus. Maar als wij als Nederlanders dus in zo'n bus zitten of überhaupt over straat lopen worden we dus heel veel aangestaard, dat is in het begin best wel wennen. In dus bus valt het mij het meeste op omdat je dan langer op een plek zit en mensen je dan recht voor je gewoon aan staan te staren.

Gisteren zijn we smiddags met de bus naar een park gegaan, het park was erg mooi, heel Chinees, maar daardoor wel mooi om te zien. Er liepen veel mensen rond en er zaten weel oudere chinezen te kaarten en te schaken.
In dit park was ook een soort van mini pretparkje, dat er wel grappig uit zag. er was een draaimolen en een miniachtbaan. We zijn er verder niet in geweest maar t zag er wel leuk uit.

We gingen naar dat park omdat er een dierentuin zou zijn en nou ja die was er dus inderdaad.
De dierentuin was alleen vrij deprimerend. Alle dieren zaten in hele kleine hokjes...

wordt vervolgd... (ga nu naar een nieuw winkelcentrum dat vandaag wordt geopend

• 02 September 2011 - 05:27

Peter De Corte:

Ga lekker zo door, je vermaakt je geweldig. prima toch. Groetjes van Renata en Peter

• 02 September 2011 - 06:33

Daisy:

Zozo, ik hoor bijna niks anders dan shoppen shoppen shoppen :p Ik ben benieuwd naar de foto's van het park :o je zou toch denken dat ze in zo'n groot land de dieren toch ook de ruimte (kunnen) geven :o
    En je steekt ons de ogen nog uit met die prijzen :p 20 cent voor water, 2 euro voor wat te eten en nu dan ook nog maar 10 cent voor de bus -.- :p hoe duur is kleding dan eigenlijk?:p

Groetjes en heeel veel plezier!
    Daisy en Rick

• 02 September 2011 - 21:25

Loes:

Tja dat ze je aan staren... maar in de bus :S
    Linda... wees blij dat je geen BLOND haar heb. Dat vinden Chinesen alleen maar leuker en willen ze graag met je op de foto!! En natuurlijk willen ze dan ook erg graag met je praten! :D Nu staren ze je tenminste alleen maar aan. ;)

En nog een vraagje, al gemerkt dat er veel chinesen je "per ongeluk" aanstoten??