Begin van stage - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu Begin van stage - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu

Begin van stage

Door: Linda de Corte

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 September 2011 | China, Xiamen

HHey allemaal,
Weer een berichtje van mij. Ik ben inmiddels begonnen met mijn stage. Of nou ja begonnen.... De Chinezen zijn er nog niet, de opdrachten zijn inmiddels al wel bekend, ik mag een ibook gaan maken voor momoking (www.momoking.nl ) Maar wat nou precies de bedoeling is is voor ons ook nog niet duidelijk. Van verschillende opdrachten zijn al requirements documenten gemaakt, maar helaas voor momoking nog niet. Dus we zijn nu maar aan het kijken naar verschillende ibooks en naar momoking en dat soort dingen.

Zaterdag ben ik samen met Irene naar een tempel geweest. Stephanie en Dong jae gingen niet mee, want die waren al weg, gaan winkelen. Irene was er al een keer geweest en die zei dus dat het een kleine tempel was, maar wel heel mooi. Hij was inderdaad erg mooi, maar ook erg groot. Maar dat was niet erg. We hebben er veel foto’s gemaakt en er veel gewandeld. Het was tegen een berg gebouwd dus je kon ook veel omhoog lopen.
’s Avonds zijn we met zijn tweeën in een restaurantje gaan eten waar we al eerder waren geweest. Dat was in de buurt van de tempel dus dat was wel zo makkelijk. Weer heel lekker gegeten. Ook hebben we nog wat rond gekeken daar bij kraampjes en zo. Ze hadden zelfs bij een boekenkraam er Nederlandse boeken tussen liggen. Ook veel dvd’s die heel goedkoop zijn (waarschijnlijk kopieën dus) ik heb een leuke tas gekocht, een rugzakje met aardbijen erop.

Daisy vroeg nog hoe duur de kleren hier waren (omdat hier alles zo goedkoop is) Nou laat ik het zo beantwoorden: de H&M is hier een dure winkel.

Zondag zijn we weer ergens naar toe gegaan. Dit keer met een iets grotere groep, Micheal, richard b, Irene, Dong jea, Stephanie en ik. We gingen naar spooky Hill, dat is een heuvel waar als je naar beneden gaat het lijkt alsof je omhoog gaat. Alleen was het best lastig te vinden. We hadden de bus een paar haltes te ver gepakt. Dus konden we weer terug. Daar in de buurt waren ook veel bruidjes foto’s aan het maken Dus dat was ook wel leuk om te zien.
Daarna konden we een andere berg op richting nog een Tempel, dit was wel een kleintje. Maar ook erg mooi om te zien.

Dus uiteindelijk heb ik al met al weer een leuk weekend gehad.

Gisteren zijn we dus weer begonnen met de stage. We konden ’s ochtends uitslapen en ‘ smiddags moesten we naar Check it. Daar hebben we weer wat vragen beantwoord gekregen, want nog niet alles is helemaal duidelijk. Diegene die namelijk nog geen officieel visum hebben moeten hun toeristen visum nog laten omzetten. En daarvoor moeten ze dus alsnog die gezondheidsverklaring laten doen. Of nou ja dat moest dan voor de universiteit. Want niet iedereen heeft dat in Nederland laten doen. Ook waren de Chinese lessen nog niet gepland. Maar die starten volgende week woensdag dus hoogstwaarschijnlijk. Daar heb ik wel zin in.

Ik heb inmiddels al wel wat Chineese woordjes geleerd. Niet veel maar ik kan nu zeggen dat ik honger heb (ja dat was gewoon een grappige zin, klinkt grappig in het chinees) en dat ik het niet begrijp. Dat is wel makkelijk aangezien Chinezen af en toe gewoon tegen je beginnen te praten als je Ni hao zegt.

Groetjes van Linda :D

• 19 September 2011 - 14:41