Vakantie, werken en veel bekijken - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu Vakantie, werken en veel bekijken - Reisverslag uit Xiamen, China van Linda Corte - WaarBenJij.nu

Vakantie, werken en veel bekijken

Door: Linda de Corte

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Oktober 2011 | China, Xiamen

Hey,
ben ik weer met een verslag. Iets later als gepland, maar ik heb het vrij druk gehad. Veel leuke dingen gedaan.

Natuurlijk zijn we heel druk bezig met ons project. Het wil al aardig opschieten. Zo is de website al bijna af en kunnen we dus ook al weer bijna aan het Intranet gaan beginnen. Wat ook iets meer tijd gaat kosten.

We hebben ook inmiddels al een paar keer zelf iets gekookt. Zo hebben we laatst met een groep frietjes gebakken in een Wok die als frituurpan dienen. Vorige week hebben we pannenkoeken gebakken. en deze week een keer tomatensoep gemaakt. Verder gaan we meestal uit eten.

we hebben laatst ook de Mooncake game gespeeld op het werk. Dat is een Chineese spelletje dat altijd met het mid-autumn festival wordt gespeeld. Het is een soort dobbel spelletje en als je een bepaald aantal ogen gooit krijg je een prijsje. Ik had een muis gewonnen, een Winnie de Pooh white bord en nog wat kleine dingetjes zoals stick-it notes en tissues.

ik ben vorige week naar Wenzhou geweest, dat is de plaats waar Dong Jao haar familie vandaan komt. Dus we zijn met een groepje daar naar toe geweest. Het is hier namelijk nu nationale feest week. Ter ere van dat Mao op 1 oktober 1949 het nieuwe China heeft gesticht. Alle Chinezen zijn dus ook vrij.
Nou hadden de meeste Nederlanders uit onze groep besloten om in de vakantie toch gewoon door te werken en een andere keer vakantie te nemen.
Toch zijn wij met een groepje een lang weekendje naar Wenzhou gegaan. We zijn op zaterdag vertrokken en op dinsdag weer terug gekomen.
Het was wel een erg lange reis. Het zou 3 en een half uur met de hoge snelheidstrein zijn en we zouden dan ook om 5 uur met de trein vertrekken. Alleen om 5 uur was er nog geen trein en na wat gedoe kwamen we er achter dat de trein om half 9 zou vertrekken. dus al meer als 3 uur vertraging.
Toen zijn we dus maar iets te eten gaan halen bij een eettentje bij het station in de buurt.
En om half 9 konden we eindelijk vertrekken. Was wel tegen het einde een beetje vervelend aangezien de chinezen heel ongeduldig werden en een of andere man heel veel oproer aan het veroorzaken was door te gaan schreeuwen enzo.

Toen we eindelijk aankwamen werden we opgehaald door DJ's moeder en twee ooms, die moeder was nu ook in Wenzhou. En haar Ooms wonen nog in Wenzhou. we waren de parkeergarage nog niet uit toen de andere auto werd aangereden. Bumper lag er helemaal af. Dus wij weer allemaal uit stappen en wachten op de politie enzo.

Uit eindelijk na al het gedoe waren we om 1 uur half 2 in het hotel. Waar natuurlijk een van de kamers al begeven was. Laat dat nou net de kamer zijn waar ik samen met Irene in zou gaan slapen. Na een hoop geregel, door die moeder van DJ hadden we toch een kamer. Maar we moesten eerst wel gaan controleren, dus ze liep mee. Wat dus ook heel slim was, want er stond maar 1 een persoons bed. Weer naar beneden en toen hebben we een nieuwe kamer gekregen.

De volgende dag hadden we allemaal Diaree, of nou ja bijna iedereen. Een iemand was vegetarisch en had het vlees niet gegeten en was dus niet ziek. Gelukkig had de familie van DJ medicijnen voor ons gehaald.

Verder is de rest van het lange weekend heel leuk en gezellig geweest, vol met Shoppen, bezienswaardigheden bezoeken, poolen, eten, heel veel eten en een voet en nek massage.

Gisteren zijn we met zijn drieën in de Hutong naar de kapper geweest en mijn haar is helemaal kort geknipt. Foto's heb ik bijgevoegd.

Dit weekend gaan we ook op zaterdag werken. In China is het namelijk de gewoonte om als je vakantie hebt gehad op de zaterdag te gaan werken. En nou ja ik vind het wel fijn om de extra uren te hebben. Dus ga ik samen met nog een paar Nederlanders ook op zaterdag met de Chinezen mee werken.

Nou ja dat was het denk ik wel zo ongeveer.

Groetjes van Linda

fotos staan hier:

en hier:

• 08 Oktober 2011 - 11:28

Loes:

Aha, in blenden in de omgeving! Met zo'n chinees kapsel val je zeker minder op...

• 08 Oktober 2011 - 12:36

P. En R. De Corte:

Goed zo veel leuke dingen, en werk ook nog. Houwe zo, Niks leuker als leuke dingen. Werken mag je je hele leven nog.
    Veel plezier en groetjes uit POLEN.